Paclitaxel-Carboplatin Sam lub z Bevacizumab dla niedrobnokomórkowego raka płuc ad 6

Poziomy VEGF przed leczeniem nie korelowały z całkowitym przeżyciem (P = 0,15). Bezpieczeństwo
Tabela 2. Tabela 2. Zdarzenia niepożądane, zgodnie z leczeniem. Wszyscy pacjenci, o których wiadomo, że zostali poddani badaniu (440 pacjentów w grupie paclitaxel-karboplatyna i 427 w grupie paclitaxel-karboplatyna-bewacizumab) zostali włączeni do analizy efektów toksycznych. Zgłaszanie ograniczało się do zdarzeń hematologicznych z klasy 4 lub wyższej oraz wszystkich niehematologicznych zdarzeń niepożądanych klasy 3 lub wyższej. Tabela 2 podaje wskaźniki zdarzeń niepożądanych w każdej z grup leczenia. W tej analizie nie uwzględniono przypisywania leczenia przez pacjenta działaniu niepożądanego leku lub innej przyczyny. Częstość występowania nadciśnienia tętniczego, białkomoczu, krwawienia, neutropenii, neutropenii z gorączką, małopłytkowości, hiponatremii, wysypki i bólu głowy były istotnie wyższe w grupie paklitaksel-karboplatyna-bewacyzumab niż w grupie paklitakselu-karboplatyny (P <0,05). Różnica między grupami pojawiła się podczas trzeciego cyklu; podczas pierwszych trzech cykli zdarzenia wystąpiły u 57 z 440 pacjentów z grupy paklitakselu i karboplatyny (13%) oraz u 76 z 427 pacjentów z grupy paclitaxel-karboplatyna-bewacyzumab (18%).
Tabela 3. Tabela 3. Przyczyny śmierci. Tabela 3 zawiera listę wszystkich przyczyn zgonu. Było 17 zgonów związanych z toksycznymi efektami leczenia. Dwa przypadki śmierci (krwotok z przewodu pokarmowego i neutropenia z gorączką) wystąpiły u pacjentów z grupy paklitakselu i karboplatyny, a 15 w grupie paclitaxel-karboplatyna-bewacizumab; różnica między grupami była istotna (P = 0,001). Spośród 15 zgonów w grupie paclitaxel-karboplatyna-bewacizumab 5 przypisano krwotokowi płucnemu, 5 powikłaniom neutropenii z gorączką, 2 w przypadku zdarzenia naczyniowo-mózgowego lub krwotoku z przewodu pokarmowego, a w przypuszczalną zatorowość płucną. Większość zgonów nastąpiła podczas pierwszych dwóch cykli leczenia. Trzech pacjentów z grupy paclitaxel-karboplatyna-bewacizumab zmarło z powodu zdarzeń sercowych, które nie były uważane za związane z leczeniem: zawał mięśnia sercowego 40 dni po ostatniej dawce bevacizumabu, nagła śmierć (bez autopsji) podczas 18. cyklu leczenia i zatrzymanie akcji serca z bradykardią po trzecim cyklu (bez autopsji). Spośród 215 pacjentów otrzymujących bewacizumab w monoterapii, najczęstszymi działaniami toksycznymi stopnia 3 lub 4 były nadciśnienie (u 12 pacjentów [5,6%]), białkomocz (u 9 pacjentów [4,2%]), zmęczenie (u 11 pacjentów [5,1%]) i duszność (u 12 pacjentów [5,6%]).
Dyskusja
Stwierdziliśmy, że dodanie bewacizumabu do standardowego schematu chemioterapii opartego na platynie poprawiło całkowity czas przeżycia u pacjentów z zaawansowanym rakiem płuca niedrobnokomórkowym, niedrobnokomórkowym rakiem płuc i dobrym stanem sprawności ECOG. Ponadto bewacizumab przedłużał czas przeżycia bez progresji i poprawiał wskaźnik odpowiedzi.
Poprawa odsetka odpowiedzi nie była z góry przewidywana, ponieważ nie uznano, że leki antyangiogenne mają działanie cytotoksyczne. Początkowo sądzono, że dominującym działaniem czynników antyangiogennych było zapobieganie rozwojowi nowych naczyń krwionośnych. w ten sposób środki te hamują wzrost guza
[więcej w: biorezonans poznań, endometrioza w odbycie objawy, apteka internetowa tanie leki ]
[podobne: rajeckie teplice baseny, neosine syrop ulotka, olx akwarystyka ]